Folkeuniversitetet i København

Synergi har udviklet og designet en samlet kursusplatform med fokus på brugervenlighed og stabilitet.

Scroll ned

En stærk webløsning, der sælger mange studiepladser på Folkeuniversitetet i København

Folkeuniversitetet i København 1
Folkeuniversitetet i København 2
Folkeuniversitetet i København 3
Folkeuniversitetet i København 4
Folkeuniversitetet i København 5
Folkeuniversitetet i København 6
Folkeuniversitetet i København 7
Folkeuniversitetet i København 8
Folkeuniversitetet i København 9
Folkeuniversitetet i København 10
Folkeuniversitetet i København 11
Folkeuniversitetet i København 12
Ring til Synergi på Tlf: 7027 9003 og book et brainstormmøde om din virksomheds kommunikation.

Brugervenlig hjemmeside med webshop og en attraktiv visuel identitet
Folkeuniversitetet i København ønskede et nyt website og en webshop med en særlig høj grad af brugervenlighed og interaktivitet. Synergi webbureau redesignede den visuelle identitet og implementerede den i en webløsning, der gjorde det enkelt at administrere tilmeldinger og hold. Vi udarbejdede også et ekstranet og en kapacitets- og flowoptimering på selve websitet. Senere brugte vi den nye designlinje i Folkeuniversitetets trykte katalog og e-katalog og førte den igennem i alle kontaktpunkter fra e-mail signaturer til visitkort, kuverter, brevpapir, skilte, web, plakater og alle andre former for layout. Resultatet er et stærkt brand, der sender klare signaler og sælger masser af kursuspladser. 

Trykte kataloger og e-katalog sælger pladser
Folkeuniversitetet i København tilbyder undervisning og kurser til alle over 18 år. De udbyder ca. 800 kurser om året på akademisk niveau inden for mange fag og emner. To gange årligt udgiver Folkeuniversitetet et katalog, og i forbindelse med udgivelsen oplever de et stort pres på webshoppen. Cirka 25 % af pladserne på kurserne sælges inden for et par timer efter åbning af salg. Kataloget er en meget vigtig salgskanal.

Stærk online løsning
Folkeuniversitetet kom til Synergi, fordi de ønskede en ny visuel identitet og nyt webdesign. Samtidig ønskede de at opdatere og optimere deres webløsning og webshoppen. De havde særligt fokus på kapacitets- og flowoptimering ved udgivelsen af kataloget for at sikre en stærk online løsning og gode brugeroplevelser. Derudover ønskede de mest mulig kursushåndtering og vedligeholdelse via Navision.

Smidig kommunikation på ekstranet
Folkeuniversitetets mange undervisere benytter det lukkede ekstranet til oprettelse af hold, og administrationen bruger ekstranettet til generel information vedrørende undervisning og aflønning. Denne kommunikation skulle forløbe så smidigt som muligt. Som webbureau var vores opgave derfor at stå for layout, design, udvikling og programmering af ekstranet, website med webshop og integration til Navision.

Webudvikling og nyt købsflow
I samarbejde med en ekstern konsulent i Folkeuniversitetet planlagde vi en brugsmønsteranalyse af websitet og et nyt købsflow. Det blev implementeret i samarbejde med en eksisterende Navision partner, så Folkeuniversitet havde mulighed for at administrere og importere hold og ordrer fra webløsningen direkte fra Navision. Folkeuniversitet var løbende med i udvikling og test af webløsningen, så eventuelle fejl og rettelser blev fanget og rettet så tidligt i forløbet som muligt.

Nem navigation på gennemtænkt website
Resultatet af arbejdet er, at Folkeuniversitetet nu har et website og en webshop, der er optimeret til let håndtering og vedligeholdelse, samtidig med at de har skabt en overskuelig og nem navigation for alle besøgende på websitet. Det er blevet nemmere og hurtigere at melde sig til undervisningen, og alle er blevet klogere på, hvor meget strømlinet kommunikation og en gennemtænkt webløsning betyder.