Engagerende kommunikation

Instagram behøver ikke kun at være nuttede billeder af hundehvalpe, skønne retter og lækre drinks i lækkert interiør. Når du skal lave engagerende kommunikation, er det svært at komme uden om de sociale medier. På mange måder er et medie som Instagram perfekt til professionel kommunikation. Det samme gælder mange af de øvrige sociale medier, YouTube, Facebook, Pinterest, Google+, LinkedIn, Twitter, Snapchat, hvis de bliver brugt rigtigt. Mange virksomheder drømmer om at få et viralt gennembrud med deres kampagne eller reklamefilm og få tusindevis af views og likes og followers. Det store, virale gennembrud er svært at sætte på formel, men professionel brug af de nye medier handler om at kende sit brand, have en god fornemmelse for sine målgrupper og producere indhold, som brugerne vil vælge til og samles om.

Skab interessante budskaber
Et socialt medie som Instagram er ikke en salgskanal, men et sted, hvor man kan engagere sin målgruppe gennem interessant og vedkommende indhold. Twitter handler om at dele specielle øjeblikke med tekst og billeder, men på en anden måde og i en anden kontekst end på Instagram. Her kan virksomheden fortælle og dele historier, succeser, stille spørgsmål, række ud. De nye medier er forskellige og kan bruges til forskellige ting, men generelt kan man sige om digitale kampagner, at det gælder om at holde det enkelt og have modet til at lade sit brand træde i baggrunden, så budskabet kan få lov til at boltre sig. På den unge målgruppe især kan det virke direkte frastødende, hvis et brand skubber for meget på. Man bør altid holde kampagnen på budskabsplan. Derefter kan man bruge andre medier til at skabe sammenhæng mellem brand og budskab.

Brug de nye medier rigtigt
Der skal være en mening med at bruge de nye medier. I skal ikke være der bare for at være der. Inden I bevæger jer ind i junglen af sociale medieplatforme og giver jer i kast med at oprette profiler, er det en god idé at tage en snak med os. Hvor skal I lægge jeres kræfter? Hvad er målet med jeres digitale strategi? Hvilke andre kanaler understøtter jeres hjemmeside – og hvor bør I være til stede? Hvordan bruger konkurrenterne de sociale medier. Hvilke nøgleord er forbundet med jeres marked og brand? Vi kan hjælpe jer på vej og bidrage til at finde de budskaber, der vil egne sig til de forskelige medier.

SynergiCases