C A S E
GENNEMGÅENDE GRAFISK IDENTITET
Kunde: Lev
Materiale: Grafisk identitet, kampagner, blade, brochurer, flyers, hjemmeside, illustrationer, film
Lev – arbejder for mennesker med udviklingshæmning
Lev er en landsdækkende forening for mennesker med udviklingshandicap, deres pårørende og andre interesserede. De arbejder for at forbedre livsbetingelserne og for samfundsmæssige rettigheder for mennesker med udviklingshandicap og deres familier.
Derfor fungerer LEV som et talerør, hvori de udbreder viden og holdninger.
Nyt logo og visuel identitet
Lev er mangeårig kunde hos Synergi. Som led i en større revitaliseringsproces ønskede organisationen et skift af sin visuelle identitet. Som et resultat heraf ændrede organisationen navn fra Landsforeningen Lev til Lev.
Synergi vandt Levs logokonkurrence med et håndtegnet, levende logo og en skarp payoff: Lev - livet med udviklingshandicap.
Ud fra det nye logo og payoff udviklede Synergi en helt ny visuel identitet med fokus på at brande Lev som en organisation, der er i trit med tiden og som medlemmer, faglige og politiske samarbejdspartnere og græsrodsbevægelser fortsat anser som en væsentlig spiller inden for handicapområdet. Det gjorde vi ved at skabe en identitet med skæve og uperfekte former i et legende miks med udtryksfulde billeder og farver.
lev.dk
Med en ny visuel identitet i ryggen udviklede vi det nye lev.dk. Lev ønskede at deres nye hjemmeside blev målrettet medlemmer og potentielle nye medlemmer - især de lidt yngre af slagsen. En undersøgelse viste, at potentielle nye medlemmer i høj grad meldte sig ind, når de direkte kunne ’få noget for deres penge’. Derfor skulle et stort fokus ligge på Levs rådgivning og andre medlemsrettede tilbud, mens politik stadig skulle være at finde på siden.
Hjemmesiden skulle overholde alle gældende regler for tilgængelighed men ønsket var desuden at lev.dk blev mere tilgængelig for Levs kernemålgruppe - mennesker med udviklingshandicap. Dette stillede krav om en mere billedbåren side, med flere videoer, flere animationsfilm, podcasts, flere genkendelige elementer og endelig mulighed for at indsætte forklarende og letlæste tekster.
Vi designede en side med masser af fleksibilitet i et gridsystem, hvor Lev selv kunne flytte rundt på elementerne og selv bestemme, hvad der skulle være i fokus.
Se Levs hjemmeside
Lev Magasinet
Med afsæt i en Megafon læserundersøgelse, redaktionens ønsker og behov for at skaffe nye medlemmer havde Lev flere ønsker til en relancering af Lev Magasinet.
Synergi skabte et magasin, der med et uhøjtideligt og let design taler til hjerte og hjerne til den primære målgruppe - pårørende til mennesker med udviklingshandicap, hovedsaligt kvinder.
Læseren skal nemt kunne navigere rundt og vi har forsøgt at skabe et flow i magasinet, så det opleves overskueligt, tilgængeligt og ikke mindst relevant.
Elementer som ”Stik artiklen til en ven”, ”Se Mads og hans hund hoppe”, og ”Se videoen fra da Stine gik på line” skal gøre læseren mere nysgerrig og dermed mere aktiv i læsningen af bladet. Når der omtales, linkes og henvises magasin, hjemmeside og sociale medier imellem aktiveres Levs andre mediekanaler også, og der opstår en bedre kobling medierne imellem.
Læs Lev Magasinet
Mangeårigt samarbejde skaber værdi
Synergi har igennem årene opbygget et grundigt kendskab til Levs mission og ikke mindst målgruppe. Derigennem har vi opnået kompetencerne til at udarbejde design, der taler direkte og målrettet til Levs primære målgruppe og skaber værdi.
Vi er taknemlige for, at vi har fået lov til at sætte vores aftryk på størstedelen af Levs design gennem årene. Det mangeårige samarbejde sikrer også en ensartethed i deres grafiske identitet, som er vigtig for så stor og professionel en organisation, som Landsforeningen Lev er.