Design by LoCa

Synergi fandt et lækkert, handy format, interviewede, skrev teksten, fandt fotostilen og trykte profilbrochuren, der blev så flot, at den bliver opfattet som en lille gave ude i butikkerne.

Scroll ned

Designfirmaet bag knagerækken ”Knax” udgav en lille bog om deres populære produkter

LoCa 1
LoCa 2
LoCa 3
LoCa 4
LoCa 5
LoCa 6
LoCa 7
LoCa 8
LoCa 9
LoCa 10
LoCa 11
LoCa 12
Ring til Synergi på Tlf: 7027 9003 og book et brainstormmøde om din virksomheds kommunikation.

Profilbrochuren, der tog en ny drejning og blev en lille bog
Designfirmaet LoCa havde besluttet sig for at lave en profilbrochure, og målet var, at kunderne skulle tage den med hjem fra møbelhandlerne/designbutikkerne og gemme den. Synergi opfandt et interessant kvadratisk format, og vores tekstforfatter interviewede Locas ejer og direktør og skrev en stram og fortællende tekst med virksomhedens særlige historie i centrum. Dernæst prægede vores fotograf brochuren med en flot fotostil. Resultatet blev en brochure trykt på tykt papir, der passer til LoCas gedigne træprodukter, og målet lykkedes; brochuren bliver læst og gemt og opfattes som en lille gave af kunderne i de store møbelhuse og designforretninger.

Gedigent håndværk og innovativt design
LoCa er en lille virksomhed med et stort og godt ry. Designvirksomheden producerer og forhandler den velkendte knagerække Knax under sloganet "Handmade in Denmark". LoCas produkter er design på højt niveau; kunsthåndværk ville nogen måske endda kalde deres forskellige træprodukter. Ved siden af Knax-serien sælger de flere andre designprodukter til hjemmet under serienavnet Hanx. Thorkild Lundsgaard, der startede LoCa i 1992, har sammen med designerne Harrit & Sørensen designet og udviklet knagerækken. Thorkild Lundsgaard vandt i 1995 Formlandprisen for knagerækkens innovative design. LoCa har gennem årene fået en del produkter i deres sortiment - heriblandt en serie malede Knax knagerækker. De nye produkter skulle integreres i LoCas eksisterende profilbrochure, en klassisk firesidet A4 brochure. Så opgaven lød på, at vi skulle lave en ny profilbrochure og modernisere deres logo.

Løsningen åbenbarede sig i processen
Vi begyndte arbejdet med at integrere et af de mange nye produkter i den eksisterende profilbrochure, men det viste sig ikke at være den rigtige løsning. Der var alt for mange produkter på for lidt plads. Det klædte ikke de stilfulde produkter at blive klemt sammen i en lille brochure. LoCas rivende udvikling siden den eksisterende profilbrochure blev produceret, berettigede til en anden, mere gennemført løsning. Vi blev derfor enige med LoCa om at skabe en lille brochure, der kunne ligge ude i møbel- og designbutikkerne. En brochure, der matcher produkterne i kvalitet og design. Formålet med brochuren blev, at den skulle være så flot og interessant, at kunderne fik lyst til at tage den med hjem – næsten som en lille gave - og gemme den.

Produkternes stoflighed og fylde går igen i brochuren
Billedmaterialet fra tidligere var i top, da LoCa altid har benyttet professionelle fotografer. Synergis fotograf stod for fotooptagelser af de nye produkter og diverse stemningsbilleder. Synergis tekstforfatter og journalist tog på virksomhedsbesøg og interviewede Thorkild Lundsgaard, der fortalte historien om udviklingen af Knax. Ud af dette møde voksede en god iværksætterhistorie, der blev fortalt i profilbrochuren. Den blev trykt på kraftigt, ubestrøget papir og fik en rigtig bogryg, så stofligheden og fylden i brochuren afspejlede LoCas gedigne produkter. Dernæst fik logoet et lille "facelift." Der blev bl.a. tilføjet et engelsk by for at understrege produkternes internationale/klassiske appel og LoCas succes på flere udenlandske markeder. Hvert produktnavn blev koblet sammen med virksomhedens navn - Knax by LoCa og Hanx by LoCa, hvilket er med til at understrege LoCas betydelige succes som  formgivere og designere af kvalitetsinteriør til boligen. 

Fornemmelsen af træ
Resultatet blev en flot brochure, der trods sin størrelse (150 x 150 mm) fylder og føles som en lille bog, fordi den har mange sider og en fast ryg. Man får indtryk af, at også den er "Handmade in Denmark", og man kommer tæt på fornemmelsen af den primære råvare i LoCas produktion - træ. Brochuren udstråler den kvalitet og det flotte design, som produkterne står for. Desuden hænger den godt sammen med den hjemmeside og det CMS system, som LoCa tidligere har fået udviklet hos Synergi, og som de fortsat er tilfredse med.